В програмі WHOKNA є можливість описувати віконні одиниці. Спробую привести приклади як і для чого їх можна використовувати.
Спочатку, треба описати, що ми будемо брати за «одиницю» так званий «еталонний виріб». Я пропоную обрати за «одиницю» стандартне кухонне вікно 1300х1400 з однією стулкою, імпостом, двома склопакетами та фурнітурою:

Далі, треба розібрати це вікно на складові операції, які сумарно дадуть нам нашу одиницю. На скільки занурюватись глибоко в деталі, тут треба вирішувати Вам. Я же для прикладу опишу наступні операції:
- Зварка та армування рами
- Зварка та армування стулки
- Встановлення імпосту
- Встановлення склопакету
- Обв’язка фурнітури
Тепер треба назначити «вагу» кожній операції:
- Зварка та армування рами – 2
- Зварка та армування стулки – 2
- Встановлення імпосту – 1
- Встановлення склопакету – 1 * 2 = 0.2 (помножаємо, так як в нас два склопакета)
- Обв’язка фурнітури – 3
Сумарно це дає «1» = 0.2+0.2+0.1+0.2+0.3
Всі ці значення треба занести в базу, варіантів внеску та алгоритмів може бути багато. Я приведу приклад, коли треба для всіх типів конструкцій вказати однаковий алгоритм підсумку віконних одиниць. Для цього в блоку «Бази» в «Базові профілі» для усіх (окрім віртуальних) імпостів, стулок та рам. В закладці «Правила» для правила «Використаний (127)» для імпоста вказати:

А для рами та стулки ми повинні вказати значення 0.2 поділене на тобто 0.05, бо рама зварюється з 4-х елементів рамного профілю, стулка по аналогії:

Для склопакетів (Засклення – Склопакети) аналогічно як і для імпостів для правила «Використаний (127)» в множнику поставити 0.1.
Для фурнітури (Бази фурнітури – Групи і типи фурнітури – … ) вказати:

Коли все це в базі описано, тепер можна проводити експерименти в тим, яку сумарну віконну одиницю ми отримаємо в позиції. Наприклад для цієї конструкції (задекларованої нами як еталон)

Сумарне значення віконних одиниць буде дорівнювати 0.05*4 (рама) + 0.05*4 (стулка) + 0.1*1 (імпост) + 0.1*2 (склопакети) + 0.3*1 (фурнітура) = 1
Для такої конструкції:

0.05*4 (рама) + 0.05*8 (стулка) + 0.1*1 (імпост) + 0.1*2 (склопакети) + 0.3*2 (фурнітура) = 1.5
Останній приклад, для такої:

0.05*4 (рама) + 0.05*0 (стулка) + 0.1*0 (імпост) + 0.1*1 (склопакети) + 0.3*0 (фурнітура) = 0.3
Підкреслюю, це лише один з багатьох прикладів алгоритму підсумування віконних одиниць, який враховує лише кількість об’єктів і не яким чином не враховує їх розмір. Якщо Вам треба враховувати розмір, то вам замість правила кількості, треба використовувати правило довжини виробу. Для цього зручно використовувати не базові профілі, а безпосередньо типи конструкцій, де є правило «Метр погонний периметра рами» і «Метр погонний периметра стулки».
Наприклад в правилі «Метр погонний периметра рами» для певного типу, щоб отримати значення 0.2 для нашого кухонного вікна 1300х1400, треба 0.2/((1300+1400)*2)=0.000037. Саме це значення (0.000037) ми повинні вказати в полі віконні одиниці/множник. Але, є проблема, бо програма WHOKNA дозволяє використовувати для опису віконних одиниць лише 2 знаки після зап’ятої! Но і із цієї ситуації можна вийти, взявши не «1» як одиницю, а, наприклад, «100000».
Підсумок
Якщо Вам треба глобальна проаналізувати скільки віконних одиниць в обраних замовленнях – добре, але це буде просто цифра. Якщо Ви хочете на підставі цих даних враховувати заробітну плату працівникам, то Вам цієї інформації буде замало. Спробую пояснити чому.
Якщо у вас виробництво в гаражі і у весь цикл виробництва конструкції виконує одна людина: ріже профіль, ріже армування та вставляє його в профіль, варить профіль, ставить імпост, монтує склопакети і так далі, то тут все зрозуміло. Можна помножити кількість віконних одиниць за день на якісь-то коефіцієнт і заплатити працівнику. Но, коли у вас повноцінне виробництво і купа робітників, то як тоді використовувати ці одиниці бо в виробництві є різні операції з різним рівнем кваліфікації?
Можна знов ж таки нарахувати сумарно гроші і дати бригадиру, а він вже користуючись своїми формулами поділить це як йому заманеться, але я вважаю що це не правильно. Бо особистісні інтереси не всіх працівників можуть задовольнити і хтось отримає менш ніж він того вартий, а хтось навпаки.
Треба враховувати скільки операцій зробив кожен працівник і знаючи це, заплатити кожному окремо його гроші – і це буде справедливо. Я вже мовчу о врахуванні таких операцій, які не враховуються в побудові виробу, наприклад, разгрузка профиля з машини, прибирання території, тощо.
В цьому плані, починаючи з 2017 року, саме для врахування всіх операцій виконаних кожним працівником служить модуль WHBusiness. Якщо Ви хочете прозоро і справедливо нараховувати зарплатню, то раджу Вам використовувати саме цей модуль.